Dumáljunk a fotókról

Az Indafotó oldal fotósaink élménybeszámolóit, történeteit, ötleteit, sztorikat leíró Blogja.

Friss topikok

  • PINGU: @dino*: Kristálytisztán értettem minden szavadat. Világos volt mint egy álom. :) (2011.01.05. 18:10) Habkönnyű rémálom Pingutól
  • dino*: @Agneta: Örülök, hogy tetszett, örülök, hogy megoszthattam... és még jobban örülök, ha továbbítás... (2010.12.28. 01:30) Karácsonyi mesekönyv
  • Evaneni: Kedves Dino, Orulok, hogy minden jol vegzodott, es megkonnyebbulten dolhetsz hatra kedvenc foteled... (2010.12.22. 21:32) Fotózni nem mindig veszélytelen
  • Agneta: Te jó ég :)Nincs más szó rád, mint a polihisztor :D Az egy dolog hogy a képeid fantasztikusak. Na ... (2010.12.10. 21:48) Böbetke a vásári forgatagban
  • xlator: @WadWanda:De, most már működik, és ez a lényeg! (2010.12.01. 04:57) Be vagyunk havazva

Linkblog

Szentendre

Az én világom

Nincs megjeleníthető elem

Xlator blogja

Nincs megjeleníthető elem

Habkönnyű rémálom Pingutól

2010.12.25. 12:57 vlm_

Pingu rémálma, avagy minden jó, ha jó a vége

Szóval a lényeg, hogy mi Indások (már így a szűk B-közép akik így vagyunk néhányan) elmentünk kirándulni. Méghozzá külföldre. A történet homályosan valahol ott kezdődik, hogy Horvátországban ülünk egy nagy motorcsónakban, ami a part mentén száguld velünk és gyönyörű naplemente van, meg hihetetlen fények, meg pára, meg minden ami kell. Én viszont bánatosan ülök a csónakban, mert a gépem nem akar működni.  Próbálom lenyomni az exponáló gombot, de az csak nagyon nehezen nyomódik le, és a tükör ismerős és megnyugtató hangját nem is hallom. Érzem, hogy olyan szintű giccses fotókról maradok le, amitől vérzik a szívem. Megnézem gyorsan mit sikerült azért fotóznom: hát nem éppen akkor ment el mellettünk egy másik hajó? Ez van a képen. Legalábbis azt hiszem ez van, mert egy homályos semmi az egész. Nagy az én bánatom.

Közben továbbindulásig kikötünk egy amolyan romantikus horvát kikötőben, ami most rejtélyes okok miatt úgy néz ki, mint egy erősebb MÁV vasúti megálló nyitott váróterme azzal a különbséggel, hogy a vágányok helyén a tenger van. Körülöttünk mindenütt emberek és árusok. Mindenféle hulladék élelmiszert árulnak. Van egy újságos is hol egy horvát gyerek már egy stóc képregényt felhalmozott, de mégsem tudja, melyiket vegye meg.

Közben elkezdem visszanézni a képeket, hátha van köztük azért valami jó is. Az időben visszahaladva egyszer csak azt veszem észre, hogy úszómedencés képek vannak a gépen… gyanúsan túl közeliek… „Óóóó…” mondom „…ez nem lehet, hiszen én nem is voltam strandon!”.  Ekkor azonban rájövök, hogy ez valami titkos üzenet a gépem részéről, amit így próbált meg velem közölni: Te vagy a megoldás. Mármint Te vlm.

Körülnéztem és éppen akkor ültél le mellém a fotós batyuddal és a „Gandalfos” állvánnyal (egy megjegyzés most tőlem: ugye azt tanultuk, hogy áll szó két „ll”’, mert két lábon állunk. De mi a helyzet az egylábú állvánnyal… na, mindegy.)

Odafordultam hozzád és elsírtam nagy bánatomat, majd megígérted, hogy megnézed a gépemet. Neked sem akart működni. Közben szóltak, hogy megjött a hidroplánunk, ideje beszállni. A repülőn aggódva állok melletted (neeem, még véletlenül sem ültem le egy repülőn… ugyan miért tettem volna?).

 

Mint kiderült van egy idegenvezetőnk is, kérdezi, hogy tudjuk-e milyen gépen vagyunk. Találgatunk, hogy talán ez az öreg Rubik féle kisrepülő vagy ilyesmi. Ő felháborodottan közli velünk, hogy ez egy vadonatúj magyar kisrepülő prototípusa, vagyis az új F-16-os. Ahhha…. odakint a táj olyan mocsaras afrikai.. jó volna fotózni, de hát mivel?

És akkor jött a varázslat: vlm rárakta a gépe markolatát az enyémre és villámgyorsan elkezdte kalibrálni a gépemet. Szimultán tekergette a gombokat, a kis képernyőn pedig mindenféle kalibrációs képek jelentek meg… volt valami kis videó is, ahol egy gömb szaladgált fel s alá.

Ekkor majdnem elsodort egy csomó ember, mondván ők leszállnának, mert mindjárt itt van Los Angeles (időközben a kisrepülő átalakult busszá), én meg besodródtam vlm mögé, valakinek az ülésre rakott  zöldpaprikáját lelökve. Hátranéztem és egy idős házaspár ült ott szendvicseket majszolva és nagyon csúnyán néztek rám. Ez tipikusan az az idős házaspár, akik minden társas úton ott vannak, nincs nevük, de morogni azt tudnak. Szigorúan minden reggel fasírtot esznek a buszban.

Szóval ahogy besodródtam, kétségbeesve kikiabáltam a buszsofőrnek: tenne már rendet. A buszsofőr hátrafordult (Nahát!!! Ez az Angelo!!! )és rákiabált a tolongókra, hogy üljenek le, mert messze van még Los Angeles. Ahogy kinéztem az ablakon német feliratú táblákat láttam, gondoltam ez még csak alsó-Ausztria, tehát valóban messzi még a messzi. De nem  bántam, mert reménykedtem, hogy vlm meg tudja csinálni a gépemet. Ismét mellé álltam és néztem ahogy állítgatja a gépemet. Közben odajött dino is. Már ketten néztük a mutatványt és drukkoltunk.  S ekkor egyszer csak, láss csodát, a gépem úgy kezdett el működni mint a kezes bárány…  Megcsináltad vlm!  Annyira örültem, hogy nem kell szervizbe vinni, nem kell vagyonokat költeni rá ami amúgy sincs most… de a legfőbb, hogy az út további részén tudok fotózni! Köszönöm szépen! 

Azután felébredtem.

9 komment

Címkék: blog történet álom kirándulás pingu angelo vlm xlator fotoséta

A bejegyzés trackback címe:

https://indafotorafel.blog.hu/api/trackback/id/tr292538356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WadWanda 2010.12.25. 22:19:41

Szerencse, hogy csak álom volt:)

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2010.12.26. 08:03:30

@WadWanda:
Az a helyzet, hogy sajnos visszatérő rémálmaim közé tartozik amikor vagy a.) elutazom valami fantasztikus helyre és otthon hagyom a gépemet. Ez még álmomban is olyannyira valószínűtlen, hogy nem szokott sokáig tartani b.) ugyanezen szituáció, csak magammal viszem a gépemet de nem működik, vagy a jelen eset ami a c.)viszem de nem jól működik.
A közös ezekben, hogy még egyszer sem javult meg. De most igen! Remélem ez az agyamban is átállított valamit és többé nem fogok ilyen hülyeségeket álmodni. :)

dino* 2010.12.28. 02:50:20

Már-már.., már az elején kezdtem felforrni és bugyborékolni, nochdazu bugyogva pöfögni hogy ez a fotós briganti társaság megint kihagyott valamiből... ráadásul a horvátországi víztömeget megszállva gruppenexpot rendezett nélkülem egy "nagy motorcsónakban"... a fenébe, mikor annyira vágyom a nagy kékségbe..., hát becsuktam a szemem..., és most brrr...

Én görcsben és csombókos nyelőcsővel éltem át a további haramia gaztetteket, az elvetemült világcsavart, mikor is már a pályaudvart is elöntötte az adria kékje..., fényképszűrő sehol, engem meg jól pofán vágott a japánosan megbízhatóan felcsapó reflextükör! A francba, én se csinálok többet tükörképet - de kuss, ezt már annyiszor megfogadtam, és mindhiába..., habókra becsúszik néha egy "tükörtojás".
Még hogy a gép üzent... vlm a megoldás ???
Na, rémülten és reszketősen átnéztem a gépem..., az összes "érdekes 45" gombját az indán, másodszorra sem bukkantam vlm billentyűre.., így érthető, hogy azonnal megvilágosultam, át vagyok verve, az erőgép drága..., de gagyi, ill. nem eredeti..., csalódottan, témát adva barátaimnak, látványos csobbanással dobtam a kék tenger mélyére a rozsdamentes japán vasat.., na, mélytengeri perverz halak, élvezzetek !
Az út további részén - vas nélkül - csak eredeti és tiszta whiskey-t ittam, így mindenre pontosan emlékszem..., jókora, és bevállalósan makacs tengeren, hullámhegyeken és hegyvölgyeken át behajóztunk alsó-Ausztriáig.., császári és királyi muskátlirégióba..., kifizettük a helyi kikötői giccsadót..., és ahol semmi érdekes látnivaló nincs.., de mégis igencsak fontos lett, mert én ott drukkoltam!
Drukkoltam!
Értitek?
Drukkoltam...,
vlm-nek!
Fogtam az üveget és folyamatosan szpíkeltem: Hajrá Vlm...

Így volt.., mert így mesélték...
(vagy nem)

de... egyszer tuti megcsináljuk... ! :)

nemde ? :):):)

vlm_ · http://vlmworld.com 2010.12.28. 18:04:59

@dino*: Hát mit is mondjak? Kellemesen és maradéktalanul beágyaztad magad Pingu álmába. Egyszer-kétszer ugyan elveszítettem a fonalat, de azt hiszem a lényeget sikerült megfognom. Talán. :)))

ildsisy 2010.12.31. 11:20:52

Most már én is értem... :)

dino* 2011.01.03. 20:56:51

@vlm_: PINGU: ildsisy:

Bocs, ha túl bonyolult voltam...,
és nehézséget okozott az álomfejtés :)

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2011.01.05. 18:10:12

@dino*:
Kristálytisztán értettem minden szavadat. Világos volt mint egy álom. :)
süti beállítások módosítása